For boligeiere

Ofte stilte spørsmål

Jeg har ikke mottatt faktura 

Faktura sendes til deg med den første mulige metoden av de følgende:

1) eFaktura til nettbank

2) Digipost

3) E-post (kan havne i søppelpost)

4) Papirfaktura

Merk: Dersom dere er flere eiere, kan din medeier ha mottatt fakturaen. 

Ta kontakt med oss per e-post for å få tilsendt fakturakopi og/eller endre fakturamottaker. 

 

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?

a) Opprett AvtaleGiro direkte i din nettbank og fyll inn opplysninger om borettslagets kontonummer og KID på en av fakturaene du har mottatt fra Solibo. 

b) Ta med deg din faktura til banken, og de vil opprette AvtaleGiro for deg. 

Spørsmål til opprettelse av AvtaleGiro, må tas direkte med din bankforbindelse.

For å få fakturakopi med AvtaleGiro, må du ha bestilt AvtaleGiro med eFaktura.

Hvorfor har jeg fått purring?

Purring sendes automatisk dersom vi ikke har mottatt eller registrert betaling for kravet. Dette kan for eksempel gjelde når betaling er foretatt uten KID, eller ved betaling til selskapets tidligere bankkonto rundt overgang til Solibo. 

Send oss kvittering av betaling på e-post, så vil vi se på saken.

Hva skjer om jeg ikke betaler felleskostnader?

Utelatt betaling av felleskostnader er å anse som betalingsmislighold, og blir purret på og krevd inn i henhold til gjeldende rutiner. Utelatt betaling vil i ytterste konsekvens kunne resultere i salgspålegg av boligen.

Har du spørsmål om faktura eller purringer, så oppfordrer vi til å kontakte oss per e-post til kundeservice@solibo.no

Ved behov er det også mulig å ta kontakt per telefon på 21 08 05 25.

Er du eiendomsmegler eller eier og skal selge en bolig i et av boligselskapene som Solibo er forretningsfører for? Ta kontakt på meglerkontakt@solibo.no

Kontakt oss.